Eerste thema- en projectperiode ‘Vriendschap’

In oktober zijn we ons eerste thema en bijbehorende projectperiode gestart. Het thema was, in aansluiting op de Kinderboekenweek, Vriendschap. En dat was een heel dankbaar onderwerp, op heel veel manieren konden we daar uiting aan geven! In alle groepen zijn we op 3 oktober gestart met vriendschapsslingers: ieder kind maakte een poppetje voor zichzelf én voor een vriend. Iedere groep gebruikte daarvoor eigen creatieve materialen. Alle vriendjes hebben we aan elkaar gemaakt en ze hingen door de hele school. In de kleutergroepen is het thema gecombineerd met Herfst en het boek ‘Twee vechtende eekhoorntjes’ en in de bovenbouw met Dierendag, en het boek ‘De Reuzenperzik’. In de middenbouw is een deel van het werk gebaseerd op het boek Blitz! Troep in de ruimte en is een kunstatelier met beeldende vorming, dans en drama ingezet voor het project.
Kinderen in de verschillende groepen hebben creatieve opdrachten gedaan, schrijfopdrachten (en daarvoor onderzoek gedaan) gemaakt, voorgelezen en gepresenteerd aan andere groepen. Er is veel samengewerkt en onderzocht en wat hebben we veel talenten gezien! Kortom: de hele school ademde drie weken vriendschap. Het thema is afgesloten met een prachtige en gevarieerde tentoonstelling voor ouders van al het projectwerk. Het was geweldig om te zien dat zoveel van jullie zijn komen kijken! In februari volgt de tweede themaperiode. Het onderwerp daarvan houden we nog even geheim 🙂