groepsfoto medezeggenschapsraad 2e Marnixschool

Berichten van de Medezeggenschapsraad

De medezeggenschapsraad (MR) is dit schooljaar in volle vaart van start gegaan. We hebben inmiddels een tweede overleg gehad. Hierbij hebben we Josette uitgenodigd om over het voornemen van aanpassing van de onderwijstijden te spreken. Dit was een constructief overleg en Josette zal ons binnenkort een voorstel doen toekomen om de onderwijstijden per het schooljaar 2019-2020 te wijzigen. De oudergeleding heeft op het voorstel instemmingsrecht en zal dan ook begin 2019 haar oor bij ouders te luister leggen. Het onderwerp ‘onderwijstijden’ wordt dus vervolgd.

TSO
Een van de onderdelen binnen het plan tot aanpassing van de onderwijstijden, is de invulling van de TSO. Begin november zal de MR met TSO-aanbieders spreken en advies aan Josette uitbrengen voor de invulling van de TSO. Hierbij letten wij onder meer op professionaliteit en kwaliteit maar ook op kosten.

Vragenlijst
Elke twee jaar wordt de TSO geëvalueerd. Dit gebeurt middels een vragenlijst onder kinderen en ouders. Omdat wij het hele huidige schooljaar wederom gebruikmaken van TSO Oog in Al, zullen wij binnenkort jullie ervaringen ophalen, analyseren en terugkoppelen.

Heb je een vraag voor de MR? Stel deze dan via mr@2emarnixschool.nl of spreek een van ons aan.

Juf Judith, juf Sophie, Coen de Hoop en Sophie Vos