Gi-ga-groene Kinderboekenweek

Het kan je niet ontgaan zijn: de kinderboekenweek 2022 is woensdag van start gegaan. Het thema is ‘Gi-ga-groen’ en gaat over planten, dieren, klimaat en natuur. We openden de week gezamenlijk op het plein met een gedicht van Bibi Dumon Tak. Alle groepen kregen een nieuw leesboek voor in de klas. Deze periode besteden we extra veel aandacht aan lezen. In de school en de klassen zijn thematafels ingericht, we lezen extra veel (voor), we houden leesgesprekken en kinderen vertellen elkaar over hun lievelingsboek.

We sluiten de kinderboekenweek af op vrijdag 14 oktober met een boekenruilbeurs.

En we sparen voor nieuwe boeken! Doe je mee? Wij zijn fan van de Utrechtse Kinderboekwinkel aan de Ganzenmarkt. Zij hebben weer een fantastische actie! Als je daar een boek koopt en de bon bij ons inlevert, mogen wij voor 20% van het bedrag op de bon nieuwe kinderboeken voor onze schoolbibliotheek aanschaffen! Leuk als je dus een boek koopt vóór 17 oktober en de bon op school inlevert. Ook Bruna en Broese hebben deze actie; ook de bonnetjes van deze winkels zijn van harte welkom!