Help mee met de fietsverlichtingscontrole

Nu de zomer echt ten einde loopt, organiseert de verkeerscommissie in oktober weer de jaarlijkse fietsverlichtingscontrole. Alle kinderen van de groepen 3 t/m 8 komen dan op de fiets naar school. We checken de veiligheid van de fiets: we kijken of de verlichting werkt, of de banden niet glad zijn en of de remmen goed werken. Op de website van Veilig Verkeer Nederland kun je de controlelijst bekijken. Voor de controle zijn we op zoek naar ouders die ons willen helpen. Iedereen kan helpen: je hoeft geen fietsenmaker te zijn en twee linkerhanden is ook niet erg: we controleren alleen, je hoeft geen fietsen te repareren.

De controle vindt buiten plaats op het schoolplein

Op vrijdag 14 oktober starten we om 9:00 met de fietscontrole van de groepen 6, 7 en 8

Op woensdag 19 oktober starten we om 8.30 met de fietscontrole van de groepen 3, 4 en 5

Kom je ons helpen? Meld je dan aan: stuur ons een mailtje met je naam, kind en groep en op welke dag je wilt komen helpen via verkeer@2emarnixschool.nl. Alvast bedankt!

De verkeerscommissie