Vacature in de MR

Voel je je als ouder betrokken bij de school en wil je graag actief meedenken over de gang van zaken op school? Meld je dan aan voor de Medezeggenschapsraad (MR)! Vanaf volgend schooljaar is er een vacature binnen de oudergeleding maar we bieden je de mogelijkheid om al vanaf januari als boventallig lid mee te draaien.

Wat doet de MR?
De MR adviseert onder meer over het schoolbeleid en kwaliteit van het onderwijs en denkt mee over onderwerpen als de onderwijsvisie, onderwijstijden en de renovatie/nieuwbouw van het schoolgebouw alsook de profilering en communicatie van de school en de TSO.

De MR bestaat uit twee leerkrachten en twee ouders en vergadert zo’n 5 keer per jaar op een (dinsdag)avond om 19:30 uur. De directie schuift regelmatig bij het overleg aan. Ook buiten de vergaderingen is enige tijdsinvestering gewenst wanneer een onderwerp daarom vraagt.

De huidige MR bestaat uit leerkrachten Judith Thomassen en Sophie van den Berg, en ouders Sophie Vos en Coen de Hoop. De zittingstermijn van Sophie Vos verstrijkt eind van dit schooljaar. We hebben op dit moment grote onderwerpen op de agenda staan, zoals de renovatie/nieuwbouw van de school en de evaluatie van het nieuwe onderwijsrooster en de TSO. Voor de continuïteit van de MR vinden wij het belangrijk dat het nieuwe lid al na de kerstvakantie boventallig meedraait. De daadwerkelijke zittingstermijn vangt in het schooljaar 2020/2021 aan.

Meld je aan!
Heb je belangstelling voor een MR-lidmaatschap? Stuur dan een mail naar: mr@2emarnixschool.nl of spreek een van ons voor meer informatie aan. Als er meerdere kandidaten zijn, mogen de ouders van de 2e Marnixschool hun stem uitbrengen.

We vragen je voor 1 december je interesse kenbaar te maken.