Gelukt!

Op zondag 27 januari is ons eerste team met Mika, Ties, Jonas, Alexander, Danilyo en Teun uit groep 8 derde geworden van de 20 deelnemende Utrechtse scholen! Een topprestatie! Vorig jaar kwamen we net wat tekort, dit jaar zijn de regionale wedstrijden gehaald net als drie jaar geleden, toen dat team zesde werd. Wanneer en waar dit vervolg plaatsvindt, is nog onbekend. De jongens begonnen met een 2-2 tegen De Spits, de latere nummer 4, daarna volgden drie eenvoudige 4-0 overwinningen. Vervolgens een 2-2 tegen de latere nummer 1, De Pijlstaart en een ongelukkig 1-3 verlies tegen de nummer 2, De Boomgaard. De laatste ronde gaf de computer ons een wedstrijd tegen ons eigen tweede team, dat op dat moment maar 1 wedstrijdpunt minder had. Met een 4-0 overwinning kwam het eerste team op plek 3 met 10 wedstrijdpunten en ons tweede heel verdienstelijk op een gedeelde 9de plek met 7 punten. Team 3 en 5 hadden het moeilijk in hun poules van 8 scholen en vielen buiten de prijzen. Ons vierde team met Daaf en Flint uit 5 en Joey, Misha en Naud uit 6 werd in hun poule heel mooi derde en zo konden ook zij met een medaille naar huis! Zo beleefden maar liefst 26 kinderen van de 2e Marnix een leuke schaakmiddag. Voor de 11 uit groep 8 dus voor de laatste keer.

Na drie schaaklessen in groep 3 is het enthousiasme daar heel groot. Volgende week gaan we weer met hulp van kinderen uit groep 8 verder met de kinderen die verder willen met de schaaklessen.

Tien kinderen uit groep 5 hebben inmiddels hun examen stap 1 in de klas gemaakt. De toetsen moeten nog worden nagekeken. De kinderen uit de groepen 6, 7 en 8 krijgen nog een mogelijkheid om met eerst een oefenblad zich voor te bereiden op een examen voor stap 1, 2 of 3. Dat oefenblad kunnen ze op school of thuis en eventueel samen maken. Als iedereen de moeilijkheden maar begrijpt en het de vrijdag vóór de voorjaarsvakantie weer inlevert. Hopelijk gaat dat lukken!

Veel schaakplezier!
De schaakmeesters: Jan Jaap, Pascal, Paul en Ruden
We zoeken nog steeds collega’s! Zie de oproep in het intro.